Hadde OPS-kontrakten på Sotrasambandet blitt delt inn i fleire mindre kontraktar, ville det vera uråd å oppnå effektiv og hensiktsmessig drift og vedlikehald.

Det svara samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) i Stortingen på eit spørsmål frå SV-representanten Arne Nævra.
Norsk byggebransje åtvara på førehand om at ingen norske interessentar kom til å delta i konkurransen om å byggja det nye Sotrasambandet. OPS-kontrakten til ein verdi på 10 milliardar kroner vil verta den største norske vegkontrakten så langt, og vert vurdert å innebera for høg risiko sjølv for dei alle største norske entrepenørverksemdene.
Les: For stor for norske entrepenørar
Då freisten for å melda interesse gjekk ut i slutten av februar var det berre fire internasjonale aktørar som hadde meldt seg.
Ikkje effektiv
Hareide forsvarar OPS-kontrakten, og det at han vart lyst ut som ein heilskap:
-Med OPS ses utbygging, drift og vedlikehold i sammenheng av det ansvarlige OPS-selskapet. For Sotrasambandet er vurderingen at man ikke vil kunne oppnå effektiv og hensiktsmessig drift og vedlikehold av prosjektet dersom det deles opp i flere mindre kontrakter. Driftsperioden vil da ikke være attraktiv for investeringsmarkedet på grunn av en forholdsmessig for stor risiko, sa Hareide.
Eit unnatak
-OPS-markedet for infrastrukturprosjekter er internasjonalt og i den norske OPS-porteføljen på veiområdet har man så langt erfart god konkurranse, med deltakelse fra både nasjonale og internasjonale aktører. Riksvei 555 Sotrasambandet utgjør et unntak i så måte, men jeg forventer senere i gjennomføringen å se norsk deltagelse, både fra rådgivende ingeniører og entreprenører for utførelsen av arbeidene, seier Hareide.
2 thoughts on “Samferdselsministeren om OPS-kontrakten: -Ville vore ulønsamt å dela kontrakten”